fredag 11 mars 2011

Starbucks delar ut kaloribomber.

Gick förbi Starbucks för att få min latte innan jag skulle till frissan. Så här långt var allt som vanligt, till jag öppnar dörren och inser att det är sådär en fyrahundrafemtio(läs tio) personer för mig i kön. Det är alltid tomt på Starbucks vid halv fyra i vanliga fall, men inte idag för idag delade de ut gratis små kakor mellan klockan 14-16 för att de fyllar 40 år och då ska helt plötsligt alla ha kaffe. Helt sanslöst, vill man så gärna ha gratis kaka?

Det tog tio minuter att få mitt kaffe, tio minuter jag absolut inte hade för jag skulle vara hos frissan om fem minuter.
Lite smått irriterad tog jag mitt kaffe och den där livsfarliga lilla rocky road pop cake jag fick och började springa mot frissan.
Jag bara kände att jag var tvungen att göra mig av med den där lilla kaloribomben innan jag blev sugen på den. Jag har ju absolut inte råd med den nu när jag måste tappa ett par kilo. Så,
så fort jag såg min frisör stack jag påsen i handen på henne och sa - Hope you like sweets.
Problemet ur världen och en väldigt glad frisör tog hand om mitt barr, som förövrigt nu mer är superkort och i en skum men snygg silverblond färg.
Håret blev snyggt och jag lyckades undvika en sådär 300 kalorier. Fast de såg väldigt goda ut.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar