tisdag 22 mars 2011

Känsla av att man är utomhus

Temat på Willes sovrum är utomhus. Han ska ha ett stort träd på ena väggen och under det en kuddhörna som ska se ut som en grön kulle. Sidan om trädet ska vi hänga en repstege från taket där det ska slingra falsk murgröna ner i från.
Mitt i Rummet ska det ligga en stor grön matta som liknar en gräsmatta och i den ska jag sy fast små ödlor, snäckor och grodor i tyg.
Det ska hänga en tygdrake i taket, en vägglampa ovan sängen som ser ut som månen, och sängbordet liknar ett stort fågelbord.

För ett tag sedan köpte jag fågelholkar, dessa har jag nu målat i gult, grönt och blått och ska sättas upp på en av väggarna istället för tavlor.
Det är fortfarande en del bitar som ska falla på plats, så som taklampa och hur jag ska dekorera garderoben. Men som tur är har jag ett par veckor till på mig att hitta fler roliga detaljer innan lilleman ska flytta in i sitt rum.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar