tisdag 30 mars 2010

Värkar, ångest och damm i hörnet.

Nu har jag enorm ångest! Huset behövs verkligen dammsugas, golven behöver tvättas och en och annan hörna som inte blev dammat i fredags behöver dammas. Men kroppen säger verkligen nej.
Sedan i lördags när vänsterbenet började ge med sig har min kropp kommit på nya sätt att ge mig städångest. Det kallas värkar! inte de där braxton-hicks värkarna som känns ovan naveln, de har jag levt med i många veckor utan riktiga värkar, sådanna där som jag ibland måste andas mig igenom för att de gör ont.
Det är dock inget som oroar mig då jag vet att om BabyBjörk skulle födas idag räknas han ändå som fullburen fast jag har 18 dagar kvar till BF.
Det som oroar mig är mitt hus som inte blivit dammsuget på snart 11 dagar och det faktum att jag börjar tappa kontrollen över min egen kropp.

2 kommentarer:

  1. Men skit i dammtussarna, de finns kvar.J är ju duktig på att dammsuga Lyssna på kroppen, så får du tillbaka kontrollen, det är kanske dags snart för lillbjörken att visa sig. Spännande, men sååååå trist att ni bor sååå långt bort. Tur det finns webkamera.

    SvaraRadera
  2. Jag fixar dammsugningen... No problem darling :-)

    SvaraRadera