fredag 26 mars 2010

Gravidkroppen - städmani 1-0

Nu är det dax att inse att min kropp har vunnit över min städmani. Det går inte längre att städa ordentligt när allt under brösthöjd protesterar vid rörelse.
Är det inte vänsterbenet som gett upp på grund av foglossningarna så är det Babybjörk som strategiskt trycker upp en fot eller två under revbenen för att berätta att sådär kan du inte bocka dig mamma.

Så idag blir det städning light istället för storstädning som sker en gång i vecka här hemma. Badrummen och köket blir städat samt nya sängkläder och handukar, det är ett måste för att jag ska kunna må bra, allt annat får snällt vänta.
Dock inte till lillkillen är ute, utan till jag om en sådär 3 dagar går i taket för att det inte är kliniskt rent här hemma och jag mot mitt bättre vetande städar som en dåre. Vilket jag så klart kommer få lida för dagarna efter.
Att man aldrig lär sig..=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar