fredag 19 november 2010

Från tandläkaren till the oral surgeon

Just nu sitter jag här med ett huvud stort som en fotboll och allt började i onsdagsmorse med ett rutinbesök hos tandläkaren.
En vanlig undersökning hos tandläkaren i onsdags slutade ut hos the oral surgeon Dr Galberg.
Tydligen tyckte min tandläkare att mina nedre visdomständer var en fara då de låg och tryckte oroväckande på de övriga kindtänderna så han skickade mig till the oral surgeon samma eftermiddag för en konsultation. Denna konsultation slutade i en operationstid i torsdags eftermiddag, vilket resulterat i att mitt huvud nu är stort som en fotboll och att mitt handfat i badrummet är fullt med spännande medicin.
Det enda positiva i det hela är att jag har inget minne alls av operationen då de sövde mig. Vilken underbar känsla, första pratar man lite skit snack med Dr Galberg sen vacknar man upp med munnen full av gasbinda och ett stort leende på läpparna för man fortfarande är så drogad.
Nu är känslan inte lika trevlig, huvudet dunkar, min underläpp känns som om den somnat, jag kan bara äta flytande föda, mina kinder är helt blå och jag mår illa av alla tabletter jag stoppar i mig. Och tydligen blir det bara värre och värre de första 48 timmarna. Jippi säger jag bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar