tisdag 22 februari 2011

Ont i både Wille och mig.

I går när Wille lekte på sin lekmatta trilla han och slog i ansiktet i en av lådorna han har leksaker i. När tårarna hade runnit klart, hans skrik på mamma hade avtagit och jag satt ner honom på golvet igen såg jag att han blödde i munnen. Den där kombinationen av att min son var ledsen och att han blödde var inte bra då jag inte fixar blod. Lite smått hysterisk försökte jag kolla honom i munnen och såg då att han slagit i tandköttet där de två nya tänderna är på gång och det var därför som han blödde. Den ena tanden tittade nu fram under tandköttet bara för att han slagit i munnen i den där förbaskade lådan.
Men men, man måste se det positiva i allt, nu har Wille tre tänder i alla fall, och jag har fått se hur jag hanterar att min son blöder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar