torsdag 3 februari 2011

Min första lista

Hittade den här listan hos KalasLotta och tänkte att nu var det dax att jag också testar en av alla dessa listor.
Here we go!

* Hur gammal är du om fem år?
35

* Vem var den sista du träffade?
Min make

* Hur lång är du?
175 cm enligt mig, men frågar du min make är jag 174 cm. Alltså lika lång som honom.

* Vilken var den senaste film du sett?
Arn- riket vid vägens slut

* Vem ringde du senast?
Min mor

* Hur löd ditt senaste sms och till vem?
Älskar dig också, ha det så trevligt. Skickat till maken igår kväll

* Vad är dagens planer?
Dagen är slut, kvällens planer är att bara slappa i soffan.

* Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Helt klart sms.

* Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda?
¨Gifta


* När såg du senast din mamma
Den 27 december när vi lämnade Skåne.

* Vilken ögonfärg har du?
Blå.

* När vaknade du idag?
Klockan 7.15 när makens klocka ringde

* Har du någon gång hittat en katt?
Räknas alla dem jag hittade i ladan hos bonden när jag var liten? =)

* Vilken är din favoritplats?
Österlen

* . Vilken plats föredrar du minst?
Får hålla med Lotta på denna fråga, gynekologen är en mindre trevlig plats.


* . Var tror du att du befinner dig om tio år?
Det får tiden utvisa

* Vad skrämde dig som barn?
Monster under sängen

* Vem fick dig att skratta senast?
Wille

* Är du för ung för att äga vinylskivor?
Nej, eller kanske. Men jag äger ett par i alla fall.

* Har du stationär eller bärbar dator?
Bärbar och min älskade Ipad

* Sover du med eller utan kläder på dig?
Det beror på hur kallt det är i rummet.

* Hur många kuddar har du i sängen?
Vi har sex kuddar i sängen, men det används bara två när vi sover.

* Hur många landskap har du bott i?
Tre landskap och två länder.

* Har du någon gång spytt på fyllan?Det har förekommit en eller två eller fler gånger.


* Föredrar du skor, strumpor eller barfota?Yllestrumpor, jag fryser alltid om fötterna.

* Är du social?
Ja det får man nog säga.

* Vilken är din favoritglass?
Pistageglass, tätt följt av blodgrape sorbét

* Tycker du om kaffe?
Japp i alla former.

* Vad dricker du till frukost?
Dricker? sådant har jag inte tid med.

* Sover du på någon särskild sida?
Längst bort från dörren skulle jag svarat för 9 månader sedan. Nu beror det på om jag har nattvakt av Wille eller inte.

* Kan du spela poker?Tveksamt, det har förekommit efter en drink eller två har jag hört.

* Tycker du om att mysa?
Japp om mysa är att ligga och lukta på Wille när han sover.

* Känner du någon med samma födelsedag som din?
Har gjort en gång i tiden.

* Vill du ha barn?
Har redan Wille, men en liten till någon dag i framtiden skulle inte vara fel.

* Kan du några andra språk än svenska?
Engelska

* Har du någonsin åkt ambulans?
Aldrig.

* Föredrar du havet eller en pool?
Att titta på föredrar jag havet, att bada då blir det poolen.

* Vad spenderar du helst pengar på?
Wille, hemmet, kläder och handväskor.

* Har du någon gång testat att röka?
Ja, men det var säkert 15 år sedan sist.

* Vad var det senaste du stoppade i munnen?
Grannens hembakta pumpapaj.

* Vem är den roligaste människan du känner?
Konstapel Nilsson tillhör de fyndigare jag känner.

* Välj ett ärr på din kropp?
Har ett 2 cm långt ärr på magen efter ett hugg med en sax. (Maken vill att jag berättar att jag fick ärret när jag var ca 5 år gammal, så att ni inte tror att jag är en hulligan.)

* Vart togs din profilbild för din blogg?
På Skiathos i Grekland sommaren 2006

* Kan du byta olja på bilen?
I teorin.

* Vilken var den senaste bok du läste?
Giraffe and bird av Rebecca Bender. En trevlig barnbok med väldigt fina bilder. =)

* Läser du dagstidningen?
Expressen.se  Aftonbladet.se Thestar.ca och Burlington post


* Prenumererar du på någon veckotidning?
Nepp tyvärr. vet inte riktigt varför.

* När var du i kyrkan senast?
När min farmor begravdes sommaren 2007.

1 kommentar:

  1. Kul! Jag gillade den där listan.

    Njut av era sista månader på den här sidan pölen!

    SvaraRadera