lördag 10 april 2010

Som mamma ska du inte vara sexig!?

Har under dagen varit ute och letat efter en ammningsbh utan större lycka. Antingen var de stora som hus eller så gjorde de att brösten såg ut som strutar. Och med tanke på hur alla var skurna skulle de även vara omöjligt att ha annat är en t-shirt på sig då de gick upp långt under hakan.
Det fanns inte en enda bh som satt bra och fick mig att känna mig sexig eller det minsta fin.
Varför ska man helt plötsligt inte få känna sexig längre bara för att man ammar?
Just nu vet jag inte hur detta kommer sluta ut, blir väl att gå in i de vanliga underklädesbutikerna och köpa sexiga bh:ar och skita i att de är omöjliga att amma i.
Det är ju inte min lillekille som ska gilla vad han ser, utan det är han den store. =)

3 kommentarer:

  1. Jag har köpt några amnings-bh:ar på Thymes maternity store, men vet du? Det slutar med att jag drar upp brösten ur bh:n iallafall, så kör du på vanliga, sexiga bh:ar :)

    SvaraRadera
  2. Jag har köpt 6 amningsbh'ar sen Isak kom och är inte nöjd med nån alls. Jag blir inte klok på skiten. Expediten på Twilfit sa ang svårigheten att hitta en bra amnigsbh att "när jag fick barn så fanns det inte ens sådana här, då vek man bara upp bh-bågen över bröstet och ammade" - och ja, det har hon ju rätt i.
    Jag hade läst så mkt om att man inte ska ha båge, men herrejesus vad man inte vill vara utan båge. Dock är det smart att vänta med att köpa tills du vet hur brösten kommer att bete sig när bebis kommit.
    Jag har båglösa amningsbh-ar som jag sover i, det är ett bra tips och det enda de duger till.

    SvaraRadera
  3. Kan ju också säga att det där med att känna sig sexig totalt försvinner med ammandet. Jag har väldigt svårt att tro att min D ens har en tanke åt det hållet när han ser min bh.

    SvaraRadera