onsdag 24 februari 2010

Försökskanin

Igår var det dax för blodbrov hos barnmorskan. Ingen trevlig upplevelse med tanke på att jag är rädd för nålar och att jag inte fixar att se mitt eget blod. Men jag hade bestämt mig för att jag skulle klara det utan problem då de förra gången var så försiktiga.

Allt var frid och fröjd till det visade sig att deras praktikant skulle öva på mig. Som den dumma snälla Svensk man är sa jag inget mer än att jag var rädd för nålar.
Behöver jag säga att hon misslyckades och misslyckades? Hon hitta ingen bra ven, först gick hon igenom höger sen vänster arm och slutligen tog hon höger ändå.
Det var dock inga problem att fylla ett rör men när det var dax för andra röret gick det bara inte så det vreds och vändes på röret, trycktes på min arm och kämpades i 5 minuter för att få ut den mängd blod de behövde.

Jag hoppas innerligt att de inte behöver använda mig som försökskanin igen nästa vecka. Min arm ser helt blåslagen ut och för att inte snacka om hur ont det gör när jag böjer den.
Tror att det var sista gången jag låter en praktikant ta blodprov på mig.

1 kommentar:

  1. Jag förvånas över vilka MÄNGDER blod de behöver i det här landet. Ett helt rör för att testa mitt järnvärde? I Sverige hade det räckt med ett litet stick i fingret. Suck.

    SvaraRadera