torsdag 7 januari 2010

Vad har affärerna mot pojkar?

Idag tog jag en liten runda till vårt mall för att i vanlig ordning inhandla diverse skönhetsprodukter (Japp, jag är tokig i allt som har med hudvårdsprodukter att göra).
Och när man går där och strosar är det just nu väldigt lätt att man trillar in i en och annan barnaffär, kanske inte så konstig med tanke på att de bara är 14 veckor kvar innan Babybjörk ska komma till världen.
I alla fall så har jag idag upptäckt att det finns så mycket mer att shoppa till en flicka än till en pojke. 70 procent av alla kläderna i affärerna är för flickor. Varför är utbudet till pojkar så mycket sämre? Även vi som ska få pojkar vill shoppa oss gula och blå med söta små babykläder. Vad är detta för diskriminering?

För er som inte visste det innan, så vet ni det nu att BabyBjörk är en liten påg. =)

2 kommentarer:

  1. Nej, vad kul! Att Baby Björk är en påg. En äkta skånsk-kanadensisk liten påg.

    Och bara 14 veckor kvar? Var de inte alldeles nyss du "släppte nyheten" på bloggen? Time flies ...

    SvaraRadera
  2. Tänk, bara 14 veckor kvar. Det är faktiskt inte så lång tid. Jag är i slutet av v 38 nu. Det är skitläskigt, och fantastiskt samtidigt. Det måste väl finnas neutrala saker också att köpa? Inte bara rosa i alla affärer hoppas jag?

    SvaraRadera