måndag 25 maj 2009

Det är 7 dagar kvar...

Om 7 dagar kommer flyttgubbarna och ska packa ner vårt hem. De kommer ställa en 40 fots container på gräsmattan utanför vårt hus för att under två dagar packa ner allt som ska med till Kanada och det som ska magasineras här i Sverige. Vi får hoppas att grannarna kan ha överseende med det kaos som kanske uppstår.

Under helgen har vi försökt att organiserat upp hemmet lite för att underlätta för flyttgubbarna och för oss själva, så vi vet vad som ska med och vad som ska magasineras. Vilket inte har varit lätt för mig då jag älskar varje liten pryl vi har i vårt hem, och nu ska jag skiljas från en del av de möblerna vilket inte kommer bli lätt. Har redan ångest över att mitt antika skrivbord och mina lilla åland måste magasineras.
Blommor har redan börjat flytta in hos familjen S och ännu mer är på väg över där under veckan, lika så är vi. Om 7 dagar flyttar vi in hos familjen S och ska antingen underlätta deras vardag eller så ställer vi bara till med problem, det återstår att se. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar