tisdag 28 juni 2011

Jävla flyttgubbar

Vi har världens jävla otur med våra flyttgubbar. Först och främst är de lika snabba som sniglar, vi har haft en gubbe i köket i sex timmar och han är inte klar ännu. Vi har sju överskåp och ett underskåp och 10 lådor, med andra ord ett väldigt litet kök. Hur långtid kan det ta? Själv hade jag packat ner allt det där på två timmar och hunnit med en kaffe.

Halva hemmet är inte nerpackat ännu, men flera saker har redan gått sönder, bland annat några saker som vi varnade dem om att de var ömtåliga. Hur svårt är det då att vara extra försiktig? En flyttgubben körde sin tumme rätt igenom en tavla, jävla klantskalle.
Jag vill inte ens veta hur min lilla segelbåt ser ut efter han tryckte ner den med våld i en kartong.

Och sen har de en lista lång som Nilen på saker de vägrar packa ner som vi nu måste kasta.
Stearinljus, pennor, socker, batteri, the, vin, kryddor, läppsyl, öppnade shampoo flaskor, lavasten, sårtvätt och tuggummi. Vågar knappt visa mig i morgon när de ska packa ner andra halvan för jag vill inte fylla på den listan.

Lite tur hade vi dock för en av gubbarna packade ner fyra flaskor vin och några yankee candle till oss ändå, då han tyckte chefen var löjlig. Kan säga att han var den enda av flyttgubbarna som fick dricks.

Fortsättning följer imorgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar