lördag 25 juli 2009

Jobb, bil, resa mm...

Nu har jag (JB) varit på jobbet i några veckor och jag har inga problem med att hitta vad jag söker... Vi är en liten grupp på 5st personer inklusive mig och hittils funkar vi alla tillsammans i grupp. I Kanada så existerar inte ordet "fikarast" och därav finns det heller inga fikarum. Om man inte går ut och käkar lunch utan har med sig en matlåda, så finns det en mikrovågsugn till förfogande, sedan går man till sin dator och äter upp sin matlåda med dataskärmen som sin bordskamrat. Jättetrevligt är det :-)

Jag går även och väntar på en tjänstebil. Den blev beställd förra veckan men ingen verkar veta när den kommer. Så vi fortsätter att förlänga våran hyrbil varje vecka tills att vi får veta något mer.

Nästa vecka är det dags för den första tjänsteresan! Jag skall till vårat andra ABB-kontor i Montreal. Jag passar då på att ta bilen dit (60 mil) och samtidigt ta med mig frugan på resan. Vi sticker redan på söndag morgon och första anhalt blir Kanadas huvudstad Ottawa. Vi kommer att tillbringa halva söndagen och i princip hela måndagen där. Sedan åker vi till Montreal där jag skall vara på ABB-kontoret tisdag till torsdag. Smart som man är så ser jag till att boka ett hotell bredvid ett stort shoppingcenter så att frugan kan roa sig medans jag utbildar mig på ABB... Torsdag kväll och fredag spenderas "downtown" Montreal där det pågår en stor musikfestival. Lördag morgon far vi vidare mot Quebec City och spenderar lördag och söndag där... Måndagen är en helgdag i provincen Ontario där vi bor så den dagen tillbringar vi i bilen med en hemresa på ca 80 mil...

För er som tänker på eran gamla kamrat (som har varit snusfri i 2,5 dagar nu) , så vill han gärna ha SALT LAKRITS och då hemskt gärna salmiak balkar som brukar finnas i lösvikt på ICA grytan... Annan form av salt lakrits är också godkänd...
Adressen är :
Johan Bjork
1275 Maple Crossing Blvd # 26
L7S 2E9 Burlington, ON
CANADA

Tänk då på att man måste ange innehållet om man skickar paket så skicka hellre ett vadderat kuvert så går det säkert bra :-)

1 kommentar:

  1. Abstinens??=) Kanske funkar o lägga lakrits under läppen ;) Hoppas ni får en bra vecka på resande fot då!
    Kram Linda o My

    SvaraRadera