söndag 12 juli 2009

Besök på akuten mitt i natten.

I natt fick vi för första gången uppleva sjukvården i det här landet, och det var en possitiv upplevelse.
Direkt när vi kom in fick jag träffa en sköterska som tog mina personuppgifter och gjorde en snabb koll av av mig, blodtryck, puls och temp. Efter det fick jag gå till receptionen och lämna in mina försäkringsuppgifter, för har man ingen försäkring så då kostar det en del att gå till sjukan i det här landet.
Efter att de hade skrivit in mig gick det max 10 minuter så blev jag inkallad för att träffa läkaren. Visst fick jag spendera en timme i ett undersökningsrum och göra några fler tester, men jag tyckte det var ok med tanke på att det var på akuten. Det fanns ju de som var mycket mer sjuka än jag.
Så efter att fått massa(4st) spännande tabletter och ett recept i handen bar det av hem för att försöka sova ett par timmar.

Och för er som nu tror jag är allvarligt sjuk så nej, det vara bara en väldigt aggressiv urinvägs infektion.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar