torsdag 17 juni 2010

Sömnlösa nätter

Samma dag som jag blev mamma fick jag på något skumt sätt superhörsel. Minsta lilla ljud som kommer från Wille får mig att vakna, ibland räcker det att han snurra lite på sig i sin säng så är jag klarvaken. Det börjar faktisk bli ganska jobbigt för jag sover max en timme i sträck på nätterna, då det alltid kommer ljud från vår lillkille. Antingen suger han på fingrarna, snarkar, flaxar med armar och ben eller bara ger i från sig ljud när han drömmer.
Johan däremot kan sova igenom allt det där, det är inte förrän Wille skriker som han vaknar. Men det händer inte ofta då min superhörsel redan fem minuter innan märkt att Wille håller på att vakna.
Väldigt högt på min önskelistan just nu är att få sova mer än en timme i sträck, så som resten av familjen gör.

3 kommentarer:

  1. Ja visst är det jobbigt, det blir bättre med tiden....lite, eller i alla fall sen han sover i eget rum. Jag var precis likadan, tror att det är mammagenen. Passa på o sov på dagarna när han sover.

    SvaraRadera
  2. Det är något som kommer med hela mammapaketet har jag förstått. jag brukar säga att jag kan höra när Isak ändrar andningstempo, dvs är på väg att vakna. Daniel fattar inte vad jag pratar om!

    SvaraRadera
  3. Ha ha.... känner verkligen igen det....
    Ledsen att säga det...men supermammahörseln kommer inte försvinna i första taget, men i takt med att supermamman lär känna alla ljud och vad de förmodligen kommer att resultera i så kommer hennes självbevarelsedrift att sålla bort alla ljud som inte betyder att hon måste resa sig ur sängen.... <3 / Malin L

    SvaraRadera