måndag 31 maj 2010

Det funkar med Tomas Ledin!

Jag hade en otröstlig son här för ett par timmar sedan, inget funka för att få han att bli lugn och sova middag. Så någonstans i mitt förvirrade tillstånd kom jag att tänka på barnsånger. Sådanna kan jag ju massor tänkte jag och börja sjunga.
Mors lilla Olle.... nej det gick ju inte för den kunde jag bara två meningar på. Bockarna bruse gick inte heller för där kunde jag bara vers 1-2. Ekorrn satt i granen, ja där kunde jag bara början och hade helt glömt bort det där med bandage om svansen och beska droppar. Och så var det med säker 15 olika barnsånger, jag kunde en mening här och en mening där, men inte en hel sång.
Det hela sluta med att jag sjöng sommaren är kort med Tomas Ledin. Snacka om underskattad sång, Wille somna innan sången ens var slut.

Efter mitt fatala misslyckande bland barnsånger och övriga låtar har jag nu beställt två böcker med barnsånger och rim och ramsor som levereras av farmor och farfar om ett par veckor. Snart så ska det skråla barnsång från denna sjönsjungande mamman.

3 kommentarer:

  1. Även jag beställde hem böcker med tillhörande cd-skivor. Men nu har jag hittat bra på spotify också. Kanon!! Har du spotify (funkar med gratisversionen) så sök t ex på "älskade barnvisor från barnkammarboken". Men annars funkar ju egentligen det mesta.. Isak älskar när jag sjunger och det är väl enda gången någon blir glad av min stämma så det är jag glad för.

    SvaraRadera